Google combat l'ús incorrecte del SEOGoogle ha tornat a actualitzar l’algoritme del seu cercador per intentar lluitar contra les pàgines que utilitzen les tècniques de posicionament de forma incorrecta. En concret, Google vol penalitzar les pàgines que fan servir paraules clau que no es corresponen amb el seu contingut amb l’objectiu de millorar la seva posició en els resultats de cerca.

Les tècniques de posicionament web, conegudes com SEO, són unes eines que poden fer d’Internet un espai molt més organitzat. Es tracta d’una sèrie de claus que ajuden els cercadors a trobar les informacions que millor responen a les cerques dels usuaris, de manera que fan que les webs siguin accessibles i més visibles. No obstant això, si bé és cert que el SEO té possibilitats positives, també poden tenir resultats poc útils per a l’internauta.

Amb tècniques SEO, es pot potenciar un lloc web en detriment d’un altre més elaborat, o també es pot intentar enganyar al cercador perquè presenti una pàgina com a resultat de cerca encara que el seu contingut no estigui relacionat. Google, com a responsable d’un dels cercadors més utilitzats del món, no estalvia en esforços per millorar el seu servei.

La companyia pretén que les pràctiques de posicionament ajudin a oferir els millors resultats possibles, no a alterar el correcte funcionament del servei. Per aquest motiu, Google va introduir novetats al març enfocades a penalitzar les pàgines que fessin excessiu ús de tècniques de posicionament, en un intent de conscienciar sobre la naturalesa complementària d’aquestes pàgines.

Ara, la companyia ha anunciat una nova mesura que busca penalitzar les webs que utilitzen SEO de forma incorrecta. D’aquesta manera, Google pretén acabar amb les webs i els continguts que fan ús de paraules clau que no es corresponen amb el text o contingut que presenten.

De vegades, les pàgines vinculen paraules claus als seus continguts, paraules populars que solen formar part de les recerques dels usuaris. D’aquesta manera, intenten enganyar el navegador de Google perquè en detectar les paraules introdueixin aquestes webs entre els seus resultats. Aquest tipus de pràctiques, que Google defineix com webspam, són un trastorn per als usuaris, que veuen com els resultats no responen a la seva demanda.

Google espera que amb els canvis introduïts aquest tipus de resultats no es produeixin. El cercador penalitzarà les webs que tinguin paraules clau que no es corresponen amb el seu contingut, de manera que no podran aprofitar els avantatges del posicionament web.

Aquesta novetats introduïda per Google influirà menys que l’anterior en els resultats de cerca. Segons la companyia, espera que l’aplicació d’aquesta mesura alteri un 3 per cent el total de resultats del seu servei, mentre que la mesura anterior condicionava un 12 per cent. Malgrat això, un 3 per cent de totes les cerques una quantitat important amb la qual Google espera que el seu servei millori.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live