Google Music és el nom de la tenda online per vendre música que Google ha posat en marxa la per endinsar-se en el sector musical i plantar cara a Apple i el seu iTunes així com a altres companyies establertes com Amazon.

La nova plataforma disposarà de més de 134 milions de cançons. Les cançons es podran descarregar a través de l’Android Market. El preu de les cançons serà a partir de 0,69 dòlars, un àlbum complet per 10 dòlars i es podran emmagatzemar com a màxim 20.000 cançons. Una novetat d’aquest servei es la possibilitat que artistes i grups novells puguin presentar els seus temes al gran públic directament a través de Artist Hub.

Per ajudar a posar en marxa la nova botiga de música, Google oferirà als usuaris cada dia una cançó gratuïta per descarregar. Google també permetrà als usuaris compartir cançons comprades amb els amics de Google +. Aquesta opció donarà l’oportunitat als usuaris de Google + d’escoltar de manera ‘lliure i completa’ les cançons comprades pels seus amics.

Per posar en marxa aquest nou servei, Google ha signat convenis amb 2 de les discogràfiques més importants a nivell mundial com son  Sony i  Universal EMI, però encara no ha arribat a acords amb l’altre gran discogràfica, Warner, que representa a importants artistes i que pot limitar l’atrictiu de Google Music.

De moment, la plataforma està disponible únicament en Estats Units i desconeixem la intenció de Google de exportar-lo a altres països. Les llicències i drets d’autor tenen un paper molt important a l’hora de traslladar aquests serveis els diferents països, de manera que sembla que només a mig termini podem pensar en un Google Music al nostre país.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live