Els darrers canvis que apareixen a facebook i la irrupció de Google + han fet reflexionar alguns especialistes sobre el possible declivi del rei de les xarxes socials.

1.-  Facebook s’ha convertit en el lloc de trobada per un col·lectiu de més de 800 milions de persones on la presència de pares és un fet que tira enrere a molts joves.

2.-  S’està convertint excessivament en un aparador de la vida dels usuaris. Les noves funcionalitats, especialment algunes que han de sortir com ara el Timeline exposen a l’usuari a una intromissió més difícil de controlar amb preguntes sobre la relació que l’usuari manté amb els seus contactes.

3.- Cada cop emmagatzema més dades dels seus usuaris que a més s’utilitza per fer-los víctimes de la publicitat directa i intrusiva.

4.- El creixement en nombre d’usuaris i dels ingressos indirectes implicarà a la llarga l’entrada de nous actors amb cert control i accés a les dades dels usuaris. A més la provable sortida a borsa fa créixer aquest sentiment.

5.- Finalment la sortida de Google + s’està convertint a poc a poc en una amenaça real al recollir els usuaris desencantats amb facebook.  Google ha analitzat les mancances de facebook per oferir un producte que recull els buits en privacitat i obviar les funcionalitats que disgusten als usuaris.

De moment encara es aviat per pronosticar el final de facebook que se situa hores d’ara com el referent a les xarxes socials amb una quota de 800 milions d’usuaris arreu del món enfront dels 43 milions d’usuaris que ha captat Google +

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live