Tal com us varem anunciar Google preparava una revolució en la forma d’obtenir resultats en les cerques per tal d’apropar els seus resultats a la manera com els humans pensen el món. Ara s’ha presentat Knowledge Graph, l’entrada de Google en el món de la recerca semàntica.

Fins ara les recerques es basaven en cadenes de text independentment de si cercàvem una persona, una institució o un producte. Ara això canvia amb Knowledge Graph, Google ara entén les entitats. Si busques  per exemple ‘ Vincent van Gogh’, no només et mostrarà els resultats més interessants d’Internet amb aquesta cadena. També mostrarà al costat una petita biografia i dades interessants, tal com podeu veure a la foto. En aquest cas, en ser un pintor, veuràs els seus quadres més importants, altres pintors relacionats, i altres obres del mateix corrent pictòric.. La informació que veieu dependrà del context i de la persona que estigueu buscant.

Google Knowledge Graph

Aquest nou invent també es capaç de distingir entitats que es diuen igual, per exemple, en introduir la paraula ‘Taj Mahal’ el cercador retornarà els resultats sobre el monument situat a l’Índia, sobre un músic del mateix nom, un casino homònim o un restaurant proper, de manera que la recerca serà teòricament més eficient i ràpida .

Amb ‘Knowledge Graph’, Google ha fet un salt enorme cap endavant en el camp de la cerca, i marca una gran diferència amb el seu principal competidor, Bing de Microsoft que els estava guanyant terreny millorant la velocitat de resposta i de qualitat de resultats. Ara el que planteja Google es un pas més enllà en la tradicional recerca al web .

Aquesta nova versió de cercador ja funciona per als usuaris dels Estats Units, està  disponible en versions per a telèfons mòbils o tablets i en el futur s’adaptarà a altres idiomes a més de l’anglès.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live