Ja fa temps que la primera de les xarxes socials és criticada per no comprovar la veracitat de les notícies que pengen els seus usuaris. Per tal de posar remei a aquesta mancança, que fa que Facebook serveixi d’altaveu de notícies de dubtosa veracitat, el seu fundador, Mark Zuckerber, ha posat fil a l’agulla i ha presentat novetats per resoldre aquest problema.

facebookConcretament, aviat veurem una advertència que acompanyarà les informacions poc fiables en forma d’un petit senyal d’advertiment que apareixerà al costat de les notícies dubtoses reportades per diversos usuaris de la xarxa i comprovades per verificadors independents de Facebook. A més, aquestes notícies etiquetades amb aquest senyal tindran poques probabilitats d’aparèixer a les notícies de Facebook.

Les notícies dubtoses, en tot cas, es podran continuar llegint, però el lector tindrà informació complementària per tal de crear la seva pròpia opinió i, en cap cas, no podran ser promocionades, per tal que ningú pugui treure benefici d’aquests tipus de notícies.

Aquesta novetat apareix després que a la recent campanya electoral als Estats Units apareguessin diverses notícies falses.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live