AIMCAquesta és una de les conclusions de la ‘18a. Navegantes en la Red: Encuesta de Usuarios de Internet’, una iniciativa de la AIMC (Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación), que des de 1996 permet detectar quines són les claus en el desenvolupament d’Internet, tant pel que fa a l’ús de nous dispositius, com en les activitats preferides relacionades amb el seu ús.

Un altre dels aspectes destacats en l’enquesta és el creixent interès dels internautes per l’anomenada ‘Internet de les coses’. Un alt percentatge dels enquestats es mostra interessats en l’aplicació d’Internet a la llar (casa intel·ligent) o en els vehicles (cotxe intel·ligent).

D’altra banda, a través de l’enquesta es detecta que els usuaris d’Internet han augmentat el seu temps de connexió a la xarxa, concretament 4 de cada 10 enquestats passa més de 4 hores diàries connectats, i a més ho fan des del PC (37%) i cada com més des d’un smartphone (28,7%).

Quant al seu ús, la majoria ho fa per consultar les xarxes socials, en la que el primer lloc el continua tenint Facebook amb un 87%, seguida per Twitter (45,9%) i Instagram (30,7%) que passa a ocupar el tercer lloc per primer cop en l’enquesta.

L’enquesta també ha detectat un increment del consum de televisió a través de la xarxa i el pagament per veure continguts online.

Finalment, també s’ha constatat l’augment de les compres a través de la xarxa, i el desenvolupament de l’economia col·laborativa amb l’augment d’usuaris que fan servir aplicacions per a llogar allotjaments a particulars, o compartir cotxe.

Podeu consultar els resultats d’aquesta i d’altres edicions de l’enquesta ‘Navegantes en al red’ al web de AIMC (Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación)

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live