fnacUna enquesta realitzada per la companyia FNAC dedicada a la venda de productes electrònics i culturals revela que els ‘smartphones’ son considerats com el producte més rellevant dels darrers vint anys.

L’ FNAC ha realitzat una enquesta a 3.000 socis , compradors habituals d’aquest segment , amb l’objectiu de conèixer la seva opinió sobre l’evolució de la tecnologia i com aquesta ha afectat a la seva vida en els últims 20 anys.

L’enquesta reflecteix que el producte més destacat son els telèfons intel•ligents amb  un 86 per cent dels enquestats que afirmen tenir-ne un. El segueixen amb un 44 per cent l’ordinador portàtil i les càmeres fotogràfiques digitals amb un 19 per cent.

Un dels principals canvis detectats és l’accés a Internet, ja que el 99 per cent dels enquestats tenen connexió a Internet des de casa. Una altra de les transformacions que s’han produït ha estat l’arribada de les xarxes socials. Un 77 per cent afirma tenir perfil en almenys una d’elles, sent Facebook, la més popular amb un 91 per cent de seguidors. A distància el segueixen Twitter amb un 47 per cent i Youtube amb un 25 per cent.

En l’àmbit de la fotografia, la irrupció de les càmeres digitals és incontestable. El 66 per cent dels enquestats té càmera digital compacta, el 40 per cent rèflex i un 6 per cent híbrida. La mitjana de televisions per casa se situa entre un i dos i el ‘Blu-ray’ està present en el 20 per cent de les llars, lluny del 47 per cent que encara utilitza DVD.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live