Com va anunciar fa un mes Google, avui entra en vigor la profunda revisió de les condicions d’ús dels serveis que ofereix i de la gestió de la informació personal dels milions d’usuaris que té. Per més que la Unió Europea va demanar-ne un ajornament per a poder estudiar si els canvis violen les lleis comunitàries quant a protecció de dades, la companyia ja pot aplicar l’anunciada fusió de les regles de funcionament d’una seixantena de serveis (Gmail, YouTube, Google+, aplicacions d’Android, cercador…) en una de sola i per tant tenir una visió global de cada usuari.

La nova normativa permet a Google d’integrar la informació personal que els usuaris han de fer constar a cada servei en un únic banc de dades, de manera que pot creuar tota la que tingui, sigui del servei que sigui, i seguir els moviments de cada usuari en qualsevol d’aquests serveis. Això facilitarà molt la personalització de la publicitat a Google.

Des que es va anunciar la nova política moltes associacions de consumidors i de protecció de dades l’han criticada molt perquè la troben massa radical i controla encara més els moviments dels internautes. També hi ha queixes perquè tots els usuaris hagin d’acceptar obligatòriament la norma o deixar d’utilitzar els serveis que demanen de registrar-s’hi.

La comissària europea de Justícia, Viviane Reding, ha demanat a Google que suspengui aquestes noves normes de privacitat perquè no compleixen la normativa europea de protecció de dades que garanteix que les normes de privadesa s’escriguin en un llenguatge planer i comprensible i que els consumidors estiguin ben informats de les regles.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live