Foursquare és una barreja de xarxa social, joc i servei de localització que va guanyant seguidors de mica en mica. La companyia va ser fundada a Nova York l’any 2009 i, només amb un any de vida, ja compta amb 275.000 usuaris.

La principal diferència amb d’altres xarxes socials com Facebook o Twitter és que no té l’objectiu prioritari de connectar els usuaris amb els seus amics i mantenir-los actualitzats permanentment. Foursquare crea un espai on els usuaris fan ‘check-in’ a locals que visiten. D’aquests establiments poden compartir recomanacions a la xarxa, com per exemple opinions sobre el servei d’un restaurant o l’ambient d’un determinat bar de copes un divendres a la nit.

No obstant, la clau de tot això és ‘l’engagement': la gràcia del joc. El fet d’anar marcant tots els llocs que l’usuari visita a cada moment, enganxa. D’aquesta manera es converteix en un joc virtual on es crea un recorregut compartit.

Foursquare té un sistema efectiu basat en aplicacions per diferents tipus de mòbil amb capacitat de connectar-se al GPS (que ja inclouen dispositius com l’iPhone o Nexus) d’una manera molt senzilla.

Sembla una proposta novedosa i pràctica que pot tenir un llarg recorregut en el camp dels serveis basats en la geolocalització.

Què me’n dieu? Ja en teniu al vostre mòbil?

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live