En els últims anys s’ ha demostrat que les xarxes socials són capaços de jugar també un paper crucial quan es produeixen desastres naturals o emergències de qualsevol classe. Es converteixen en el primer senyal d’alarma i permeten conèixer amb una velocitat insuperable tot el relacionat amb el succés,cosa que pot ser de molta utilitat per als afectats.

Creu Roja EE.UULa Creu Roja nord-americanana s’ha adonat d’aquesta realitat i ha anunciat la posada en marxa al costat de Dell d’un centre d’operacions que empra les xarxes socials per actuar en emergències. Es tracta d’un sistema que actua en dues direccions, monitoritzant amb major efectivitat qualsevol emergència que es pugui produir, i servint de punt d’informació centralitzat al qual puguin acudir els damnificats.

Aquest centre, situat a Washington ha tingut la seva primera prova de foc durant els recents tornados al Mig Oest  optimitzant el desplegament dels equips de socors sobre el terreny gràcies a la informació recollida a les xarxes socials.

En paral·lel a la creació d’aquest centre d’emergències, la Creu Roja ha posat en marxa un programa de Voluntariat
Digital en el que les persones voluntàries d’arreu del país seran capacitats per respondre en línia a les preguntes del públic, distribuir informació crítica i proporcionar comoditat i seguretat durant les emergències.

L’objectiu final d’aquest projecte que de moment s’ha posat en marxa als EE.UU però que esperem que poc a poc es vagi estenent arreu és el d’arribar a ser un enllaç social per a les persones, famílies i comunitats per donar suport els uns als altres abans, durant i després dels desastres.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live