AmazonAmazon, la popular botiga de venda online ha presentat els seus resultats anuals de l’exercici  2012. En aquest període, el producte més venut en Amazon va ser el Kindle Fire HD, que aconsegueix aquesta distinció per segon any consecutiu. També va ser el més regalat i desitjat a nivell mundial pels usuaris de la botiga en línia. Entre els altres productes més venuts es situen Kindle Fire, Kindle Paperwhite i el lector Kindle.

A més, la companyia va anunciar que al llarg de 2012 va obtenir 21.270 milions de dòlars en vendes netes durant el quart trimestre de l’any, un creixement del 22% respecte als 17.430 milions del mateix període de 2011. En total, al llarg de l’any es van superar els 61.090 milions de dòlars, és a dir, un 27% més que el 2011.

Això sí, també van augmentar de forma considerable les pèrdues, que van arribar als 39 milions de dòlars. Fa un any hi va haver un benefici de 631 milions de dòlars, encara que és cert que al llarg de 2012, l’empresa va haver de pagar quantitats molt importants per obrir magatzems i nodes logístics a tot el món. Els ingressos operatius també van caure fins a un total de 676 milions de dòlars.

Ente els productes que han experimentat un creixement més ràpid en vendes destaquen els eBooks, que han crescut un 70% respecte l’any 2011 mentre que les vendes de llibres en paper han experimentat el menor creixement en els seus 17 anys d’història d’Amazon, un 5%.  A més, el lector de llibres electrònics de la marca, el Kindle, continua entre els productes més venuts in confirma la progressió del llibre electrònic.

En quant a la seva oferta de productes la companyia també destaca que durant 2012 la seva selecció de contingut digital va créixer fins a arribar als 23 milions de pel·lícules, sèries, cançons, revistes, llibres, audiollibres i aplicacions, un creixement d’uns 4 milions respecte a 2011.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live