‘Surface’ és el nom de la nova taulera de Microsoft. Pesa 676 grams, amb 9,3 mil•límetres de gruix, la carcassa és de magnesi, disposa de càmeres a la part davantera i posterior i, a diferència d’altres, porta un teclat tàctil incorporat. Amb aquesta línia d’ordinadors portàtils -la primera que fabrica en tota la seva història-, la companyia de Bill Gates pretén competir directament amb l’iPad d’Apple.

La intenció de Microsoft és comercialitzar dos models de la seva tauleta, un amb el sistema operatiu Windows RT – la primera versió de Windows 8 -, i un altre, d’una mida mínimament superior – pesa 903 grams i té un gruix de 13,5 mil·límetres – , que funcionarà amb Windows 8. Els dos són compatibles amb els processadors Intel i ARM. La novetat més destacada de Surface és el Touch Cover, un teclat tàctil que s’oculta dins de la coberta de la tauleta. D’acord amb la pàgina web oficial, a més de l’escriptura tradicional – les tecles clàssiques -, també es pot escriure ‘a mà’.

La versió bàsica – de 32 i 68 gigabytes de capacitat -, es començarà a comercialitzar aquesta tardor i, encara que no s’han donat xifres concretes, tindrà un preu similar al de la competència. El model més simple d’iPad costa uns 500 dòlars (uns 397 euros). La versió que funciona amb Windows 8 – de 64 i 128 gigabytes -, estarà disponible a finals d’aquest any o principis de 2013 i costarà al voltant dels 1.000 dòlars.

Surface la nova 'tablet' de MicrosoftMicrosoft, que fins ara s’havia dedicat gairebé exclusivament al desenvolupament de programari obtenint la quota més important del mercat,  el 90% dels PC del món funciona amb alguna versió de Windows, ara amb Surface s’endinsa en el mercat del maquinari, convertint-se en rival directe de les mateixes empreses que li compren el seu sistema operatiu. Aquest canvi de rumb podria perjudicar a Microsoft si altres marques decideixen deixar de fabricar tauletes compatibles amb Windows corrent el risc de convertir-se en l’únic client de Windows 8.

Amb el seu anunci de dilluns, l’empresa de Bill Gates entra de ple en el mercat de les tabletes. Els especialistes estan dividits sobre la nova proposta de Microsoft. Resta saber si Surface aconseguirà atraure l’ interès dels usuaris o si, per contra, fracassa. Altres empreses ja ho han fet abans. TouchPad, la tauleta de Hewlett-Packard, només va estar un mes al mercat.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live