Un any després de la seva sortida al mercat els ‘Ultrabook’ no han aconseguit desbancar a les tablets. La unió dels principals fabricants d’ordinadors, dels principals fabricants de xips i del primer fabricant de programari de res han valgut davant el consumidor.

Nascut amb la pretensió d’ajuntar les avantatges del tablet i del portàtil, i en plena efervescència de les tables, no s’han complert les expectatives; el seu pes superior a les tablets, la poca autonomia de les seves bateries i el seus preus elevats han fet fracassar totes les previsions de vendes.

Les principals marques com ara Acer, Lenovo, Dell, Asus, HP van apostar per aquests dispositius Ultrabook, marca registada per Intel que obliga a complir el requisit d’incorporar xips d’Intel i, normalment, programari de Windows, per competir amb els models d’Apple com ara el  Macbook Air, que és l’aparell més venut en aquest segment  amb el 39% del mercat.

A més cal sumar la forta competència les tablets, un mercat al que s’han sumat amazon i Google  que posen a la venda aparells per 200 € i també de l’ultima generació de smartphones.

Malgrat tot, Intel, inventor del concepte Ultrabook no tira la tovallola i anuncia a 2013 com l’any del renaixement. En principi havia de ser 2011, però Intel ho deixa per al pròxim, coincidint amb el seu nou xip, el Haswell.

Via El Pais

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live