votarUn estudi de la Universitat Carlos III de Madrid conclou que el volum en conversa mantinguda entre els usuaris de Twitter presenta una relació directa amb el resultat final de les eleccions. Aquesta tesi sorgeix del seguiment realitzat entre els usuaris amb interacció amb els comptes oficials dels partits polítics en el marc de la campanya per les eleccions autonòmiques d’Andalusia.

La mostra es va prendre entre els 84.378 comptes de Twitter d’usuaris inclosos al cens electoral i vinculades a la conversa política, o sigui que feien piulades, repiulades o marcaven com a favorit, entrades dels comptes oficials dels partits presents a la contesa electoral.

L’estudi conclou entre d’altres que tots els segments demogràfics han estat presents en la conversa, majoritàriament ha estat molt present entre usuaris de 25 a 54 anys, mentre que entre els joves de 18 a 24 anys ha representat un 25%. D’altra banda, el grup que correspon als usuaris de més de 54 anys només representa el 8% de la conversa política.

Quant al sexe, la presència dels homes és majoritària en partits com ara Ciudadanos (59%), Podemos (52%), UPyD (56%) i Izquierda Unida (52%). En canvi, la participació de les dones és més alta en partits com el PP (51%) i PSOE (53%). Quant a l’edat, s’ha constatat que els més joves es decanten per a forces com ara Podemos, mentre que a mesura que augmenta l’edat el suport dels usuaris és per a partits tradicionals com ara PP i PSOE.

D’altra banda, l’estudi desmenteix que els usuaris d’opcions d’esquerres siguin més actius a les xarxes socials, ja que basant-se en l’escala que fa el CIS sobre l’espectre polític de dreta-esquerra, els usuaris que ocupen posicions polítiques de centre són els més actius a la xarxa amb un 43% mentre que els de l’esquerra representen un 39% i els de la dreta només un 18%.

Finalment, l’estudi conclou que hi ha una relació molt alta, d’un 95% entre els electors que es declaren indecisos i el nombre de comptes de Twitter que segueixen. Així per exemple Podemos i Ciudadanos compartien un 15% de seguidors a Twitter, PP i Ciudadanos un 17%, Izquierda Unida i Podemos un 34,9%, PSOE i Izquierda Unida un 35,5% i PP i PSOE un 49,5%.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live