Facebook es renovaUn estudi de la Universitat de Viena conclou que un 48 % dels usuaris que abandonen la xarxa social Facebook ho fan per motius vinculats amb la privacitat de les seves dades i el tractament que en fa la xarxa social per oferir publicitat.

L’estudi realitzat per l’Escola de Psicologia de la Universitat de Viena que va comptar amb la participació d’usuaris d’Àfrica, Àsia, Austràlia, Europa, Nord Amèrica, i  Sud Amèrica per tal d’obtenir una mostra plural, no només centrada en una regió concreta. Tenint en compte que Facebook utilitza les dades de les nostres interaccions amb la plataforma per tal de fer negoci enviant publicitat, l’estudi conclou que els individus que opten per abandonar aquesta xarxa social son persones molt geloses amb la seva privacitat i del tractament de les seves dades personals.

Un altre grup que decideix abandonar Facebook son aquelles persones que s’han fet addictes a Facebook i que ho han de deixar de forma taxativa. Aquests representen un 6% del total de persones que han abandonat la xarxa segons aquest estudi.

Les altres raons que porten a deixar Facebook son les males experiències amb els amics (12,6%), insatisfacció per canvis en el servei (13,5%) i finalment l’espam, encarà que no és un dels motius més adduïts.

Finalment l’estudi conclou que l’abandonament de Facebook no representa un abandonament en general de l’ús de les xarxes socials, ja que hi ha individus que deixen Facebook, però en canvi tenen una activitat rellevant en altres xarxes socials com ara twitter o Google +.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live