PinterestSegons una enquesta del Centre d’Investigacions Pew, als Estats Units,  Instagram ha estat la xarxa social que major creixement ha experimentat en els últims mesos, seguida de Pinterest i Tumblr.

Una mostra de més de 1.000 adults nord-americans usuaris habituals de les xarxes socials Instagram, Pinterest i Tumblr indica que el 12% dels enquestats, tots internautes, utilitza Pinterest, però aquest percentatge puja al 19% si s’atén únicament al percentatge de dones internautes que usa aquesta xarxa social basada en l’intercanvi d’imatges i vídeos.

Per la seva banda, Instagram registra el mateix percentatge total d’usuaris que Pinterest, encara que es consolida com una xarxa social per a joves. D’acord als resultats de l’enquesta, el 27% dels usuaris d’internet amb edats compreses entre els 18 i els 29 anys utilitza la xarxa social de fotografia. Només el 5% dels usuaris d’Internet enquestats utilitza Tumblr, un percentatge molt menor al registrat per altres xarxes socials  i professionals com Facebook (66%), LinkedIn (20%) o Twitter (16%).

A més, l’estudi ha dividit als usuaris de xarxes socials a ‘creadors’ i ’emmagatzemadors’ de continguts. D’aquesta manera, mentre que els creadors de continguts -usuaris que publiquen a la xarxa fotografies i vídeos fets per ells mateixos- constitueixen el 46% d’usuaris connectats, un 41% prefereix compartir imatges o vídeos que ha trobat a la xarxa i que pertanyen a altres usuaris.

L’estudi és el resultat d’una enquesta telefònica representativa de més de 1.000 adults nord-americans, majors de 18 anys, realitzat entre els dies 2 i 5 d’agost de 2012.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live