Timeline Google
La història de Google va començar el 1997, quan Larry Page i Sergey Brin van registrar el domini Google.com. Es tractava de la seva tesi doctoral, que l’any següent, el 1998 ja estava disponible al web. El projecte buscava ser una fórmula per ajudar els usuaris a trobar el que necessitaven en el mar d’informació d’Internet, i des d’aquest 1997 el servei no ha parat de créixer.

Durant els anys següents Google es va anar popularitzant, augmentant en nombre d’usuaris, i la companyia va veure el negoci que podien tenir. D’aquesta manera, l’any 2000 la companyia va introduir en el cercador el seu servei Google AdWords, un sistema amb el qual Google permet a les webs obtenir benefici amb la venda d’espais publicitaris i als anunciants anunciar-se a les pàgines més adequades per als seus productes.

Per a Google aquest va ser un servei important, que va ajudar a la companyia a trobar una forma de treure profit del servei que oferia. A més, sempre han considerat que és un servei útil per a tots, els propietaris dels webs en treuen benefici, els anunciants es dirigeixen al seu públic objectiu i els usuaris troben anuncis de temes que els interessen.

La següent fita va arribar el 2001, quan la companyia va introduir en la seva equació de cerques les imatges. Amb Google Imatges els usuaris podien, i poden, realitzar una recerca i que els resultats siguin imatges. El servei va ser un èxit i encara avui es manté com una eina molt popular entre els usuaris.  El 2002 apareix Google News,  una nova forma de buscar continguts d’actualitat, que mostra les notícies relacionades amb els termes de cerca introduïts pels usuaris. En l’actualitat continua sent un servei important, tant que part dels seus resultats apareixen entre els resultats de la cerca web normal.

En el cas de Google Products, la companyia ha anat variant la seva forma i utilització. Va passar de ser un catàleg dels productes relacionats amb la cerca a esdevenir un espai on trobar la informació sobre la venda dels productes i el seu preu en les diferents botigues.

Un altre llançament important es produeix el 2003 amb l’aparició de Google Books, una forma de trobar llibres relacionats amb les cerques. Un servei de cerca sobre llibres publicats de manera que la informació es podia ampliar significativament.

El 2004 va suposar l’inici de l’aposta de Google per dos aspectes que s’han convertit en fonamentals per a la seva estratègia actual. D’una banda la companyia introduïa en la seva equació els serveis locals, de manera que s’oferia als usuaris informació més útil de les seves recerques, brindant la possibilitat de limitar al seu entorn.

D’altra banda, Google introduïa Google Vídeo, la primera incursió de la companyia en serveis d’imatge en moviment. El 2006 Google va adquirir YouTube i la seva pròpia plataforma de vídeo va perdre el seu valor. Actualment la funció de resultats de cerca de Vídeos es manté, i utilitza referències de YouTube principalment.

El 2005 Google va llançar el seu propi servei Blocs després de comprar Blogger, i aquest tipus de continguts es van potenciar entre els resultats de cerca. Una vegada més, Google adquiria un servei per ampliar el seu negoci i aprofitava per introduir les seves possibilitats en el seu cercador i així el feia més gran.

Un any més tard, el 2006, la companyia introduïa un servei de cercador de patents, i el 2007 arriben els resultats universals a Google per tal de fer les cerques més completes d’imatges, vídeos i notícies, a més de pàgines web.   L’any 2008 amb Google Street View és presentava un sistema de cartografia sense precedents que revolucionava la consulta de mapes a Internet.

El  2010 es caracteritza per les millores en el procés de recerca, s’introdueix Google Instant, sistema per agilitzar les cerques gràcies a que el sistema recomana termes en funció de les paraules que els usuaris van posant. Aquest servei també es va popularitzar i avui en dia està disponible fins i tot en les versions mòbils del cercador.

Els últims projectes de la companyia son les recerques per veu i imatge. Els usuaris ara poden parlar amb el cercador i sol·licitar de viva veu els termes que vol que busqui. Amb l’èxit dels ‘smartphones’ i els ‘tablets’ Android, aquesta funció es va consolidant i pot ser un producte d’èxit com ho han estat els anteriors. La cerca per imatges, el servei permet mostrar resultats coincidents en relació a imatges, és un altre dels projectes que està introduït actualment Google.

Comparteix
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • MySpace
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Live